hoogte puneten van China - Reisverslag uit Peking, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu hoogte puneten van China - Reisverslag uit Peking, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

hoogte puneten van China

Door: sally

Blijf op de hoogte en volg Sally

27 April 2011 | China, Peking

De eerste dagen van de vakantie hebben we best veel gedaan. De dag van aankomst hebben we de
Lama tempel bezocht. Het is een groot tempel complex met tempels die veel invloeden hebben van Tibet.
Dag 3 hebben we een wandeling gemaakt op de muur (een klein stukje). We hebben geklommen tot op 180m. hoogte. Eigenlijk weet ik niet precies hoeveel kilometer dat berg opwaarts is. Ik denk een kleine km. Het was erg druk. Bij ingang kon je kiezen naar rechts of naar links. De meeste Chinezen kozen naar rechts omdat Mao ook zo had gelopen. Wij gingen naar links. Deze kant was vrij stijl.
Ik vond deze kant ook erg druk,maar minder dan de andere kant. De Chinezen moesten zich zelf natuurlijk overal fotograferen en bleven dan staan en stonden dus in de weg. Om de foto niet te verpesten bleef je dan staan. Maar ja dit gebeurde zo vaak dat ik soms maar toch door liep, want dat deden ze bij mij ook. Enfin, het was een hele klim en weer terug naar beneden, dat was een aanslag op je knieen . Het was echt de moeite waard.
Na de muur zijn wij gaan lunchen in een groot restaurant annex fabriek met allerlei sieraden en vazen.
‘s Middags zijn wij naar het zomerpaleis gegaan. Eerst met een Drakenboot overgevaren naar de overkant van het meer. Daar ligt de Marble boot die nooit heeft gevaren. Daar hebben we het zomerpaleis van de achterkant benaderd. Je moest dan wel eerst weer een stukje klimmen. Bij het paleis je had een prachtig uitzicht op Beijing en het meer met de bootjes. Het zomerpaleis zelf was een prachtig gebouw. Het was er lekker koel.
Van het paleis zijn we gelijk door gereden met een korte stop bij het Olympisch stadion naar het theater. Daar hebben we nog even iets gedronken bij KFC restaurant.
In het theater hebben we een acrobatenshow gezien. Heel mooi en spectaculair. Na afloop zijn we met zijn allen ergens gaan eten. Daarna naar huis met de taxi.
Deel 2
Dag 4: maandag 24 april 2011
Ochtends vroeg op. Vandaag gaan we een Hutong toer maken in een fiets taxi en naar Drumtoren. In de Hutong gingen we een familie bezoeken die zijn huis heeft open gesteld. Je kan dan kijken hoe die mensen wonen. De huisjes bestaan uit in of twee kamertjes die om een klein pleintje staan. Er is geen wc en douche die moeten ze delen met nog vele andere mensen. Vele jongeren willen niet meer in zo’n huisje wonen. In deze Hutong kwam een man die krekelgevechten hield. Dit is tegenwoordig verboden bij de wet omdat er met veel geld gegokt wordt. Deze man is ooit opgepakt door de politie en heeft daarvoor 10 jaar celstraf gekregen.
Hij vertelde erover en liet krekels en sprinkhanen zien. Daarna kregen we een soort knipcursus van onze lokale gids. Voordat we naar de Hutongs gingen hebben we nog een lokale markt bezocht met groenten, vlees en vis.
Tussen de middag hebben geluncht in een cafeetje waar gratis kon internetten.
“s Middags zijn wij eerst naar de toren op de heuvel gelopen. Daarna de verboden stad in gegaan.
De verboden stad was echt prachtig maar wel heel erg druk. Eigenlijk hadden we te weinig tijd om alles te zien. We hebben de voornaamste dingen gezien.
Terug naar het hotel. Om kwart over zes moesten we ons verzamelen in de lobby om de Kung Fu show te gaan

• 28 April 2011 - 08:43

Pamela:

ooow die familie in de hutong hadden jullie de groeten kunnen doen, dat is vast waar we ook geweest zijn haha

veel plezier nog

• 28 April 2011 - 21:22

Wendy:

Wat leuk allemaal, ben benieuwd naar de foto s. Veel plezier nog.

• 28 April 2011 - 21:23

Wendy:

Wat leuk allemaal, ben benieuwd naar de foto s. Veel plezier nog.