hoogte puneten van China - Reisverslag uit Lijiang, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu hoogte puneten van China - Reisverslag uit Lijiang, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

hoogte puneten van China

Door: sally

Blijf op de hoogte en volg Sally

03 Mei 2011 | China, Lijiang

deel 4 Hoogte punten van China

zaterdag 30 april.
Van ochtend zijn we met de bus naar Het Han ying museum geweest . Dit museum is pas in 2006 geopend. Hier bevindt zich de tombe van de keijzer. Deze overblijfselen zijn toevallig ontdekt bij het maken van de weg naar het vliegveld. Naast deze vondst denken ze dat ernaast nog zo’n heuvel bevind, Men vermoed dat daar de keijzer in lag
Het is een prachtig museum waar je goed kan zien hoe ze alles exloiteren
Na het museum zijn we naar het vliegveld gegaan voor onze vlucht naar Chengdu.
Chengdu is een grote stad en erg druk. Veel auto’s en heel veel toeteren.
Wij gingen uit eten. Hotpot. Dat is Chinese fondu in bouillon. Ik vind dit eigenlijk niet erg lekker , ik ga liever gourmetten. Na het eten haasje repje naar het theater voor een soort Chinese opera.
Ik vond er niet veel aan.
Het was weer een hele lange dag.

Zondag 1 mei
Het wordt vandaag een druk programma. Eerst naar het reservaat van reuze Panda’s en daarna een lange tocht naar de grote buddha in Leshan.
Op de weg is het heel erg druk De Chinezen hebben vrij vanwege 1 mei. We hebben onderweg diverse ongelukken gezien, waarvan 1, een dodelijk ongeluk. De Chinezen rijden vreselijk. Ze halen zowel van links als van rechts in en zijn heel ongduldig. Ze wisselen constant van baan.

In het park van de Panda’s was het nog niet zo druk. De jonge Panda’s zijn erg speels en grappig.Als ze geboren worden zijn het net kleine ratjes en ze wegen maar 750gr. Ze zijn roze en pas na 4 weken krijgen ze hun zwart wit kleuren.
Als de mens er niet was geweest dan waren de Panda’s uitgestorven.

Na de Panda’s naar de grootste buddha van de wereld.
De buddha is 71 m. hoog , zijn oren zijn 7m. lang enorme tenen en nagels.
Een monnik Haitong genaamd wilde hier een tempel stichten voor de mensen op de boten. Deze buddha moest hen beschermen. De buddha kijkt uit over twee rivieren, de min rivier en de Dadu rivier. Hij begon in 713 met de buddha uit de rots te hakken met behulp van diverse werklieden. Hij zelf de voltooiing niet meegemaakt,want die was pas na 90 jaar.
Met een boot vaar je langs de buddha zodat je hem helemaal kunt zien. Daarna kan je de berg beklimmen naar boven. Je komt dan bij zijn hoofd uit. Hier kun nog langs de buddha afdalen, voor langs lopen en dan weer naar boven. Dat hebben we niet gedaan omdat het veel te druk was. De mensen stonden rijen dik te wachten tot ze aan de beurt waren.
Onze chauffeur kreeg nog een boete omdat hij stopte voor ons om hier mensen naar de wc te laten gaan.
Op de terug weg was het weer zo druk. Wij waren pas om kwart voor negen thuis. Vlug naar de supermarkt om wat te eten halen voor ons ontbijt. Wij ontbijten niet in het hotel omdat je voor 40 yuan weinig krijgt. Een Chinees ontbijt. Het westerse ontbijt bestaat alleen uit toast en jam en warme jus dórange. Geen zwarte koffie alleen nescafe kant en klaar uit een zakje met melk en suiker.
Morgen ochtend vrij. In de middag vertrekken wij naar Lijiang.

• 03 Mei 2011 - 21:12

Jennifer:

Keijzer of keizer mam? Of heb jij je die tombes al toegeëigend:)