Burma rondreis 1 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu Burma rondreis 1 - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

Burma rondreis 1

Blijf op de hoogte en volg Sally

28 Januari 2013 | Myanmar, Rangoon

Om 10 over half elf zijn wij vertrokken naar Burma.
Wij hadden best wel goede plaatsen het vliegtuig was niet vol zodat wij met ons tweeen. drie plaatsen tot onze beschikking hadden. Totdat Hans zijn leuning naar achter wilde zetten omdat degene die voor hem zat dat ook had gedaan. Maar de persoon die achter hem zat vroeg of hij dat niet wilde doen omdat zij lange benen had. Hans heeft toch ook lange benen. Nu zat hij krap. Hij is maar in het midden gaan zitten en wij konden niet genieten van de weelde. Achter mij zat haar man en die zei niet veel. Zij was ook een reiziger van Bao bab. Ik mag haar niet.
Na 12 uren vliegen kwamen wij aan in Singapore. Nu nog 2 en een half uur naar Yangon.
In het vliegtuig naar Yangon zat zij achter mij.
Singapore airlines is wel goed . Ze controleren elke keer of alles gaat zoals het moet. Ze komen elke keer langs met drinken en een versnapering. We kregen een lunch en een ontbijt.
Ik had op gegeven dat ik diabeet ben en ik kreeg dieet voedsel. Een voordeel is da jet als eerste je maaltijd krijgt. Een nadeel is dat je niet mag kiezen. Maar wij hebben op weg naar Yangon nog een ontbijt gekregen.Dus ik zat boordevol.
In Yangon zijn we om kwart over negen in de ochtend aangekomen.
Snel door de douane is er niet bij Je wordt net als in Cuba heel streng gecontroleerd.
Je ziet dat de stad een verandering ondergaat.Veel oude gebouwen uit de Engelse tijd staan er nog. Daarnaast wordt er nu veel gebouwd. Er worden nieuwe wegen aangelegd. Hierdoor ontstaan er veel opstoppingen met het gevolg files. Na een goed drie kwartier rijden in de stad zijn we bij ons hotel aangekomen.
Ons hotel is een eenvoudig doch redelijk hotel. Er is zelfs wi-fi in de kamer. Vanmiddag gaan we naar Swedagon Paya. aansluitend gaan we uit eten in Monsoon. Morgen zijn we vrij.

• 28 Januari 2013 - 08:26

Pamela:

Nou lekker zeg zo'n persoon achter je....bijdehand. Sterkte met zo iemand ;)

Verder ben ik al jaloers over het lezen over de aankomst daar, de reis gaat beginnen.....en ik zit hier achter mijn computer. Gelukkig wel een stuk helderder dan vorige week ;)

• 28 Januari 2013 - 19:40

Ron:

nou lekker ga je heerlijk op reis zit er een zeurpiet achter jullie, die als zij haar zit plaats te krap vindt maar de volgende keer als zij weer gaat vliegen het kenbaar moet maken aan het personeel of een duurdere plaats moet reserveren. Hier in Nederland is ook bekend gemaakt dat onze vorstin dit jaar afstand doet van de troon, voor de rest hoop ik dat jullie een fijne en gezellige voortzetting van de vakantie zal hebben.