burma rondreis 6 - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu burma rondreis 6 - Reisverslag uit Inle, Myanmar van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

burma rondreis 6

Blijf op de hoogte en volg Sally

06 Februari 2013 | Myanmar, Inle

Na een hele tijd geen internet gehad te hebben kan ik eindelijk weer wat schrijven. Ondertussen hebben we heel veel gezien en gedaan.
Allereerst onze vlucht naar het Inle meer met Air Yangon. Dit is ook een gewaarwording: je ging met een propellervliegtuig. Het maakte veel lawaai. Je koffers moest je zelf ophalen vanaf de deur van de hal. Het hotel in Nuang Swe was mooi. Onze kamers waren mooi en de badkamer ook. We hadden een veranda met 2 fauteuils en op de kamer konden we koffie en thee zetten want er was een waterkoker.
De middag was vrij. Wij hebben gewandeld door het plaatsje. en 's avonds gegeten in een Burmees restaurant. Het was heerlijk maar vreselijk heet.
De volgende dag maakten we een ochtendwandeling door de omgeving. Je komt in aanraking met de mensen die daar wonen: de Shans. Hele vriendelijke aardige mensen. We kwamen in een dorp en daar waren heel veel kinderen. Die allemaal op de foto wilden. De meeste van die mensen werken op het land. Boven op een heuvel was een grot met daar in een tempel. Je moest bij deze wandeling door mans hoge gras lopen.( Voor mij natuurlijk mans hoog). Onze lunch en koffie stop kregen we in een tempel. Heel eenvoudig maar geen bami of nasi maar mandarijnen, koekjes, chips, koffie en thee. daarna gingen we naar terug naar het hotel.
's middags Hebben we een fiets gehuurd en zijn gaan fietsen met nog 2 andere stellen naar een suikerfabriek en naar de winery. In de suikerfabriek kregen we een uitleg van de baas zelf van het wel en wee van de fabriek.
'savonds hebben we een pizza gegeten.

De volgende dag gingen we varen over het meer.Daar zag je uiteraard die vissers die met een been roeiden en ondertussen hun fuik in het water gooiden. Uiteraard naar een week marktje, een paar ambachten zoals een weverij, smederij en een sigaren makerij. Eten was simpel zoals altijd met lunch als we gezamenlijk gaan eten (bami,bamisoep,nasi goreng met of zonder vlees) het komt af en toe je neus uit. De reisleiders hebben altijd ander eten.
Daar zagen we tempels en nog eens tempels met stupa's. Een tempel was wel de moeite waard. Een hele oude tempel waar je nog authentieke stupa;s had die heel mooi op een rij staan en heel veel Buddhaatjes. Je had ook een mooi uit zicht over de omgeving.
Op het meer wonen veel mensen in huizen op palen. Ook bewerken ze landjes die ze hebben gedolven. Of ze zijn vissers. Dat was wel aardig om te zien.

8 uur vertrek naar Kalaw. Eerst een stop gemaakt bij een klooster met ovale ramen. (Shwe Yaunghwe kyaung) Naast het gebouw met ovale ramen had je ook een mooi gebouw met diverse buddha's en het verhaal van buddha. Na nog een paar stop door naar Pindaya Het stadje ligt aan het Pone Taloke meer. In een grot zijn wel 8700 buddha's van verschillende materialen en van verschillende grootte. Het verhaal bij deze grot gaat over 7 prinsessen die gingen schuilen voor een storm in die grot. Daar woonde een grote spin die deze prinsessen gevangen hield.Gelukkig kwam er een prins langs die hun hulpgeroep hoorde en met zijn pijl en boog de spin doodde en de prinsessen bevrijdde.
In Kalaw aangekomen gingen we naar ons hotel.
Het is hier net zo koud 's avonds als bij het Inle meer.

6 februari
Lekker uitslapen als je niet meeging met de trekking. Om half tien verzamelen om mee te gaan met een wandeling door het dorp langs oude Engelse gebouwen. Eerst gingen we langs het station.Van uit dit station kan je o.a. naar Yangon. We kwamen ook langs een oud Engels hotel maar deze is helemaal opgeknapt en is nu een chic hotel. Daarna langs de oude Engelse kerk. Dan lopen naar een theehuis waar we koffie en thee dronken. Daarna waren we vrij. We gingen met zes mensen lunchen bij een Nepalees restaurant. Hierna gingen we ergens aardbeien en een ijsje eten.
Van avond gaan we gezamenlijk met de hele groep eten.

• 06 Februari 2013 - 12:26

G.Turpijn:

Hoi Sally en Hans, We genieten van je reisverslagen. Het is net of we zelf erbij zijn. We kijken uit naar je volgende relaas, Groeten, tante Ger en Henk.

• 06 Februari 2013 - 12:27

Jennifer:

He heb je die bekende foto met die monniken voor de ovale ramen gemaakt?