egypte 17 november - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu egypte 17 november - Reisverslag uit Dahab, Egypte van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

egypte 17 november

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

20 November 2013 | Egypte, Dahab

17 november
’s avonds hebben we met koetsjes een citytoer gemaakt. Daarna naar de Karnak tempel om het klank en lichtspel te beluisteren.
!8 november
Vandaag bezoeken we het dal der koningen en koninginnen en prinsen. Ook de terras tempel van Hatsjepsoet hebben we bezocht. Verder nog de kolossen van Memmon. Dit zijn hele grote beelden van Amenhotep, maar de Grieken en Romeinen hebben de beelden altijd als Memmon aangezien.
De Habu tempel is de graf kelder van Ramses III. De reliëfs en schilderingen op de muren en plafonds zijn goed bewaard gebleven ten opzichte van de andere tempels. In het dal der koningen en koninginnen zijn de grf tombes van diverse farao’s zoals Toetanchamon, Ramses III ,Ramses IV In het dal der Koninginnen zijn graf kelders van Nefertari koningin Titi.
‘smiddags zijn we met een bootje naar een eilandje gegaan en hebben daar op een dromedaris een toertje over het eiland gedaan om te zien hoe de mensen daar leven. Daarna zijn weer met een bootje naar bananen eiland gevaren daar hebben we wat onbespoten fruit gegeten .

19 november
Heel vroeg op staan om een ballonvaart te maken boven Luxor en de tempels en om de zons opgang te zien. Het was voor hans en mij iets nieuws. Wij hadden nog nooit een ballonvaart gemaakt. Het was heel leuk om het te doen.
Eigenlijk zouden we naar het Luxor museum gaan maar dat hebben we afgezegd want wij wilden zelf door het stadje Luxor lopen.
Om twaalf uur moesten we naar het vliegveld voor onze vlucht naar dahab.
In Dahab kwamen we om kwart voor acht aan.
Het was heel stil. Ook in ons hotel dachten we dat we de enige waren maar dat was niet zo. Er zaten al een groep Duitsers in het hotel en later kwamen er noge meer toeristen aan.

20 november
Het stadje Dahab is een klein en rustig stadje. Veel winkels en hotels en restaurants waren dicht. Zeker in het stuk waar wij zaten. Alleen een klein gedeelte van de boulevard was het drukker.
Er was heel veel wind. Als je niet in de zon loopt, is het koud.
Vandaag niet veel gedaan. Met een klein groepje gewandeld over de boulevard. Je kon niet zwemmem of in de zon zitten daar was het veel te koud en winderig voor.
Morgen gaan we naar de Colour Canyon en naar de Blue Hole waar je eventueel kan snorkelen.
Vrijdag is onze op een na laatste dag, dan gaan we in de namiddag naar Sharm el sjeik.
En zaterdag gaan we weer terug naar Cairo om de volgende dag terug te vliegen naar huis.
Op zich was het een leuke vakantie met een gezellig groepje. Ehab heeft enorm zijn best gedaan en heeft ons heel veel laten zien. Soms was het programma vol maar dan had je minder gezien.

• 21 November 2013 - 10:14

Jennifer:

Pfff koud in Dahab? Dan zul je nog wat meemaken als je terugkomt!

• 21 November 2013 - 11:53

Marijke Arts:

Hallo vakantiegangers,
    met veel plezier de reisverslagen gelezen :) Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Een ritje op een dromedaris lijkt me echt een uitdaging en een ballonvaart is natuurlijk fantastisch om te doen. Ik wens jullie nog fijne dagen, een behouden thuiskomst en als jullie een winterjas bij jullie hebben trek hem dan vooral aan. De kou heeft toegeslagen in Nederland.