rondreis Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu rondreis Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

17 September 2015 | Japan, Fukuoka

16 sept.
Met tram 1 naar het peace park gereden. Daar aangekomen regende het pijpenstelen. Bovenaan de roltrappen zijn wij gaan schuilen.Na de regenbui hebben wij een rondje door het park gedaan. Er is een fontein en een vredes bel en diverse beelden In Hiroshima vond ik het park mooier. Tijdens de wandeling ging het weer enorm regenen. Onder een boom gescholen maar de regen kwam met bakken uit de hemel. en onder de boom had je ook niet veel bescherming. We besloten maar snel naar het museum te gaan.
Het museum vond ik mooier dan in Hiroshima.
Omdat het droog was zijn we maar terug gaan lopen. Onderweg nog veel trammetjes en het verkeer met de camera opgenomen. Ook nog een winkel centrum bezocht. De meeste winkel centra in Japan zijn zo groot en ze hebben altijd food courts. "s Avonds hebben we met de groep gezamenlijk gegeten. Monique werd in het zonnetje gezet Zij was een goede reisleidster. Omdat dit een andere manier van reizen is had ze veel te regelen. Wij gingen overal met openbaar vervoer. Voor haar was dit ook nieuw. Veel uitzoeken waar alles is en vragen bij de informatie van de stations. Japanners spreken bijna geen Engels Alleen maar Japans. De communicatie gaat dan wat stroef. Het restaurant bevond zich in de rosse buurt. Toen we naar buiten gingen zag je de meisjes mooi opgedirkt staan en ook jongens.

17 sept.
Vanochtend om kwart voor negen verzamelen. Nu hebben we onze koffers bij ons anders alleen een dagrugzak omdat de koffers al werden door gestuurd.
Heel wat sjouwen met de koffers. In de trein was er bijna geen plaats voor een groep van 18 man voor de koffers. Hans en ik zaten met de koffers voor onze stoelen waardoor je je bijna niet kan bewegen. Voor Hans nog krapper. Zo zaten er nog een paar van onze groep. de andere konden de koffer in een rek plaatsen. zodat zij de ruimte hadden voor hun benen.. gelukkig duurde het maar 2 uurtje., want ik kreeg al kramp in mijn benen.
In Fukuoka aangekomen gingen we met de metro naar het Asian art museum.
Eerst zouden we lopen daarheen maar het begon weer te regenen. Terug naar het hotel hebben we wel gelopen.
Van avond gaan we nog 1 keer japans eten.