zuidelijk afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu zuidelijk afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

07 November 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dag 11 1 november
07.45u koffers naar de bus.
08.00u vertrekken
Onze eerste stop bij Skelerton coast. Hier ligt een scheepswrak.
Daarna door gereden naar Cape Cross. Een heleboel zeehonden lagen hier.
Het stonk er erg.
Bij een supermarkt moesten we onze lunch kopen. Die konden we bij de locals opeten onder groot afdak. Na een uur en een kwartier vertrokken we weer. Eerst bij een Himba kraampje en daarna bij een Herero kraampje. Deze mensen verkochten allerlei spullen die ze zelf hadden gemaakt.
Na de laatste stop reden we naar ons hotel. Igowati f .
De middag was vrij. De meeste van onze groep ging zwemmen.
Morgen gaan we weer verder reizen

Dag 12 2november
8.00 vertrek naar Twijfelfontein. Eerst nog langs de supermarkt. Over een zeer slechte weg naar Twijfelfontein. Hier zijn vele wandschilderingen gemaakt door de vroeger bewoners om elkaar iets mede te delen.
Na deze excursie weer terug naar de supermarkt om je lunch te kopen en op te eten onder een afdak bij de locals.
Na de lunch op weg naar ons verblijf waar we gaan logeren.
Om 16.00u naar de Himba’s. De dames poseren voor je als je later wat van hun koopt. De mannen zijn weg om met het vee gras land te zoeken waar ze kunnen grazen. Soms blijven ze wel een jaar weg. De mannen mogen meerdere vrouwen hebben. Himba vrouwen smeren zich in met een bepaald spul waardoor ze heel bruin zijn.
Na afloop mocht je bij hen spullen kopen.
Vanavond eten we om 19.30u
Morgen weer vertrek naar Etosha nat. Park.

Dag 13 3november
Wij gaan vandaag naar Etosha.
De ochtend kunnen we rustig aan doen omdat we pas om 10.00u vertrekken.
Gelukkig rijden we nu over asfalt en niet over onverharde wegen. Want gisteren was het goed raak. We werden door elkaar geschud af en toe vloog je de lucht in op je stoel. Zelfs mijn stappen teller dacht dat ik liep. Na 2 uren rijden kwamen we aan in het dorpje Outjo. Daar hebben we bij de supermarkt drinken gekocht en wat te eten omdat wij het raampje hadden opengelaten moesten wij trakteren. Daarna zijn we naar een bakery gelopen om te lunchen. Op het moment dat wij weer met de bus zouden vertrekken, begon het te regenen. Maar een heel kort buitje.
Na een uurtje rijden weer een fotostop om termietenheuvels te fotograferen.
Vervolgens naar ons verblijf Etosha village. Prachtige bungalowtjes. Van binnen mooi ruim in gericht met airco en een ruime badkamer.
’s Middags zijn we nog even naar het zwembad geweest.
Morgen gaan wij mee met een Game Drive in een open jeep.
Ik ben benieuwd hoe dat gaat en wat wij te zien krijgen, welke dieren.

Dag 14 november

Vandaag gaan met een Game Drive mee. Er gaan 12 personen van de groep mee. 8 Personen gaan met de grote bus mee.
Vroeg op om half zes eten en half zeven vertrek. De eerste dieren die we zagen waren de giraffen.
Meerdere gemsbokken. De chauffeur is tevens onze gids. Twee adelaars in een boom en ook een aantal Oryx (een soort steenbok)
We reden naar een drinkplaats voor de dieren Daar zagen we veel soorten dieren. Aan de overkant onder een boom lag de familie leeuw. De zebra’s waren in aantocht Daar wachten we op. Een grote kudde zebra’s begonnen te drinken. De gnoes gingen weg. Giraffen kwamen 1 voor 1. Een eenzame leeuw liep tussen deze dieren. Ze renden niet eens voor hem weg, maar gingen hem beetje uit de weg.
De leeuw liep naar een boom en ging daar liggen.
Na een lange lunch vertrokken we weer. Nu zagen we niet veel. De gids liet ons grote nesten in de bomen zien en een uil. Nog wat giraffen, zebra’s, gemsbokken, maar geen neushoorns.
Na afloop gingen we terug waar we geluncht hebben. Daar liepen we naar drinkplaats voor de dieren. Daar waren vrouwtjes olifanten met hun jongen. Onderweg hebben we mannetjes olifanten gezien die ook op weg waren naar de drinkplaats. Na een half uur kwamen de mannetjes. De vrouwtjes gingen voor die mannetjes opzij. Het was een prachtig gezicht.. Daarna gingen we terug naar ons prachtig verblijf.

Dag 15 5 november

Weer vroeg op, we vertrekken om half zeven.
Met de grote bus gingen we het hele park door want we logeren aan de andere kant van het park.
Steve onze chauffeur reed langzaam als we iets zagen moesten we op een knop drukken zodat hij weet dat hij moet stoppen. Vaak was dat niet nodig omdat hij al uit zichzelf stopte.
We zagen niets bijzonders. Alleen het zelfde wat we gisteren ook gezien hadden. Nu wat meer struisvogels en zebra’s en een enkele olifant. Bij een waterplaats kwamen 2 mannetjes Kudu’s en een impala. Het was een mooi gezicht.
Hij bracht ons naar diverse drinkplaatsen maar de dieren lieten zich niet zien. We kwamen ook bij een enorme zandvlakte. Als het regen seizoen begint dan kan deze vlakte onder water lopen. Dan zie hier flamingo’s.
Na een lange dag rijden kwamen we aan bij onze lodge.
Het begon te onweren en regenen.

• 08 November 2016 - 13:16

Fransje Dijkman:

Hallo Sally,

Dit is een heftige en boeiende reis. Dat wordt uitrusten als jullie weer thuis zijn.

Groeten aan Hans.

Fransje