hoogte puneten van China - Reisverslag uit Lijiang, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu hoogte puneten van China - Reisverslag uit Lijiang, China van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

hoogte puneten van China

Door: sally

Blijf op de hoogte en volg Sally

03 Mei 2011 | China, Lijiang

deel 5
2 mei
De ochtend vrij. Wij hebben besloten met de taxi naar de Wenshu tempel te gaan.Ria en Marlieke gingen mee. Het is een van de beste en grootste tempels van China.Het zag er ook erg mooi uit.
Je had op het complex 2 tea houses en een vegetarisch restaurant. De tuin ziet er goed onder houden uit.
Na het bezoek aan de tempel zijn we naar centrum gegaan met de metro. Het is een heel nieuw metro station. Als je buiten komt dan kom je op een groot plein met op de achter grond het stand beeld van Mao. We zijn van daaruit verder gewandeld naar peoples park Hier komen de locals . Er is allerlei vertier met theehuizen,bootjes verhuur en een restaurant.Daar hebben we iets gegeten van de streek Sichuan.Het gerecht was heet.Het was heel moeilijk iets te bestellen. Je moest het eerst op een kaart aan wijzen daarna betalen en dan afgeven aan een loket om daarna je eten geserveerd te krijgen.
Van het peoples park zijn wij terug gelopen naar het Renmin park. Hier was het vreselijk druk. Je had er wel een Starbucks. Daar hebben we koffie gedronken.
Langzaam terug gelopen naar het hotel om ons klaar te maken voor het vertrek naar Lijiang. Onze vlucht zou om 20u vertrekken.
Het hotel in Lijiang is een eenvoudig guesthouse.heel sfeer vol. Authentieke bouw met veel trappen om bij je kamer te komen.

3 mei
Deze dag gaan we fietsen in de omgeving.Het is echter wel regenachtig.Dus eerst een regenjas gekocht voor een euro.
In Baisho een klein dorpje in de buurt van Lijiang woont nog een kruiden dokter. Dokter Ho.Hij is beroemd. Vele bekende personen zijn bij hem geweest.
Je kan bij hem terecht als je een kwaaltje hebt In dat stadje hebben we iets gegeten.
Daarna zijn we met een klein groepje verder gefietst naar een ander dorpje en naar de Black Dragon Lake. Als het helder weer is dan kan je de top zien van de gletsjer.
Daarna terug naar het hotel.
even internetten (er is wifi in het hotel) en gaan eten bij de pizzahut.
tot slot een rondje lopen in het plaatsje zelf.