amerika rondreis - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu amerika rondreis - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

amerika rondreis

Door: sallykeijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

03 September 2013 | Verenigde Staten, Nashville

Washington was vochtig warm Om kwart voor negen stonden voor ons hotel te wachten op de shuttlebus die ons naar een metrostation zou brengen en van daaruit zouden we de metro nemen naar Union station. Alleen de bus kwam niet. Om kwart over negen was hij er nog niet. We hebben toen maar een stads bus genomen. Die kwam echter niet bij Unionstation. We moesten nog een stuk lopen. Vandaar uit vertrekken de Hop on Off bussen. Met deze bussen hebben we Washington bekeken. Met de avond tour onder leiding van een gids die ook het een en ander vertelde nog een keer de highlights gezien. Eigenlijk hadden we hier twee dagen moeten blijven want 1 dag is te kort. Nu was het haasten.
De volgende dag gingen we vroeg weg richting Roanoke over de Skyline Drive. Je had hier prachtige vergezichten over het Shenandoah Nationalpark. Onderweg zagen we ook nog twee beren. Een moeder beer met een kleintje. Ze bevonden zich in het wild. Hans zag ook eekhoorns de weg oversteken en een hert. Eerst was het stralend weer en even later stort regende het.
Roanoke is een klein stadje. het centrum bestond uit een paar straten. hier waren restaurants met life muziek. De ene harder dan de ander. Ze overstemden elkaar.

De dag erna vertrokken we richting Ashville over de Blue Ridge Parkway. Onze eerste stop is bij een oude watermolen de Mabry Mill. Hier waren nog een paar oude ambachten te zien
De volgende stop is een eind verder 130 mile the Grand Father Mountain. Onder weg nog een paar keer gestopt om de benen te strekken en over de vallei te kijken.
Om kwart over drie kwamen we bij Gr.Father Mountain aan. Om half vier was er iets over cougars Een juffrouw vertelde iets over hen.
Met de auto reden we naar boven over een aantal haarspeldbochten.
Boven moest je met de trap naar de hangbrug lopen. Daarna kon je op eigen risico over rotsen nog hoger klimmen zodat je blik kon werpen op de hangbrug. voordat we weg gingen hebben we in de fudge shop een lekker ijsje gegeten.
Om half zeven kwamen we in Ashville aan.
Dag 13e dag zijn we naar Nashville vertrokken.
Na een uur vier rijden zijn we hier aangekomen.
Nashville is het een uur vroeger dan in Ashville.
Hans heeft voor vanavond kaartjes geboekt voor een show in de Grand Ole Opry . Ik ben benieuwd.