rondreis Amerika - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu rondreis Amerika - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

rondreis Amerika

Door: sallykeijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

14 September 2013 | Verenigde Staten, Savannah

9 september een lange rit van Memphis naar Atlanta De weg was heel stil. Onderweg even gestopt om wat te rusten en te lunchen.Omdat Atlanta een andere tijd heeft dan Memphis verliezen we een uur.We kwamen om half zes plaatselijke tijd aan.

10 september van Atlanta naar Savanna een kleine 400 km.? Met éen kleine tussen stop kwamen wij daar om kwart voor twee aan. ',s Middágs hébben we.Savanna bekeken .om te zien waar alles is. De volgende dag hebben we de hop on off trolley geboekt.Hier mee hebben we de bezienswaardigheden.van Savanna bekeken. Onderweg hadden we een fikse onweersbui maar gelukkig zaten we toen in de trolley. Savanna is een mooie stad met hele mooie Victoriaanse huizen.De waterfront is heel mooi. Je kan met een radarboot een tochtje maken. Dat hebben wij niet gedaan Wij zijn wel met de ferry over gevaren en weer terug.

11sepember. Van Savanna naar Charleston rijden is heel kort., dáarom zijn wij langs een outlet centrum gegaan . Daar hebben we wat geshopt. Ook hier zijn we de stad gaan verkennen. Heen zijn we met een soort trolley naar het centrum gegaan. Eerst een heel stuk door de stad gelopen. Ook hier zijn de huizen mooi Een beetje te vergelijken met de tv serie North and South of de film Gone with the wind. Al de huizen dateren uit die tijd. Uit de Amerikaanse burgeroorlog. 's Avonds hebben we daar gegeten. Omdat het restaurantweek was kon je een drie gangenmenu krijgen voor 20 dollar. Toen moesten we terug naar ons hotel. We zouden een stukje lopen en de bus nemen die ons direct naar ons hotel zou brengen. Bij de halte aangekomen hebben we een uur gewacht maar wie niet kwam dat was de bus. We besloten een taxi te nemen. Dit is al de tweede keer dat dit ons over komt.
13 september
We gaan met de auto naar een plantage
The Middleton plantage. Daar hebben we een rond toer met paard en wagen gedaan en daarna een rondtoer door het huis om daarna de stallen en de tuinen te bezichten. Het huis en de plantage behoren aan de Middleton familie Het is al heel lang in hun bezit. De burgeroorlog woedde daar en delen van het huis werden verwoest. later was er ook een brand geweest. Maar nazaten van de Middletons hebben het huis weer opgebouwd. Weer later is er elektriciteit en stromend water aangelegd. De familie komt nog weleens daar logeren. Vroeger hadden ze ook slaven maar zij behandelden hun slaen goed . Nu nog hebben ze een maal in de vijf jaar een reünie met de nazaten. Morgen weer een lange rit naar Norfolk.

• 20 Januari 2014 - 14:39

Ellen Zurcher:

Hoi Sally,

Ook wij gaan in juni van dit jaar een rondreis maken in het zuiden van de USA. Wij landen in Atlanta vandaar naar savannah,Charlston,Asheville,Nashville, Memphis,Natchez,New orleans, Pensacola,Thallahassee en dan op naar Orlande terug naar Amsterdam!!!

Mijn vraag aan jou is, hoe kan ik het beste zoeken om te bepalen wat er onderweg te zien is? En zijn er nog dingen die we niet mogen missen!1 Ik hoor graag van je.

met vriendelijke groet,

Ellen Zurcher

• 21 Januari 2014 - 14:49

Sally Keijzer:

hallo Ellen

Wij zijn vanuit Washington via The Blue Ridge Highway richting Nashville vertrokken. Onderweg hebben we alleen in Ashville gelogeerd.
    Als je van country muziek houdt dan zit je goed. Nashville is de muziekstad. Wij hebben daar The Grand Ole Opry House bezcht. je kan een backstage boeken of een concert bij wonen. Dit laatste hebben we gedaan. Het was heel leuk om dit mee te maken.
    Verder heb je The Country music Hall of Fame en museum. RCA studio's. The Ryman Auditorium waar nog steeds concerten worden gegeven. Diverse musea zoals the Johnny Cash en Willy Nelson.
    Memphis is ook zo'n stad van muziek. Hier is het eigenlijk meer Elvis Presley. Een bezoek aan Graceland is dan ook een must. Verder een bezoek aan het Rock en Soul museum, of het wassenbeelden musuem. Beale street is aardig om te bezoeken. Je hebt in Memphis ook het National Civil Rights Muweum. hier bevindt zich ook het motel waar Ds Martin Luther King is doodgeschoten.
    Met een rader boot kan je ook nog varen over de rivier
    Een plek waar je goed kan eten is bij Gus World Famous Fried Chicken in Front street. is echt een aanrader.
    Vanuit Memphis zijn wij richting Atlanta gegaan en niet naar Natchez en New Orleans. Qua tijd kwam het niet goed uit.
    Van Atlanta zijn we naar Savannah gereden. Een lange saaie weg. In Savannah heb je een Hop and Off bus
    Met deze bus hebben we de meesste bezienswaardigheden be keken om daarna zelf lopend dit toertje te maken. Savannah. Deze stad heeft prachtige Victoriaanse huizen. Met een raderboot kan je ook hier een tochtje maken over de rivier.
    De huizen lijken op die je in de tv serie North and South ziet.
    Charllston heeft net als Savannah van die mooie huizen. Hier hebben we een bezoek gebracht aan een plantage van de Middletons.

Ik weet niet of deze reactie jou bereikt

Sally