rondreis Japan - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu rondreis Japan - Reisverslag uit Matsumoto, Japan van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

03 September 2015 | Japan, Matsumoto

dag 5 en 6
Gisteren zijn we naar de Meiji-Jungu geweest.Het is Tokyo's grootste shrine Ge wijd aan de keizer Meiji en keizerin Shoken Het is in 1920 gebouwd. het is in de 2e wereld oorlog gebombardeerd en in 1958 weer op gebouwd. De poorten zijn van hout en zijn de grootste van Japan. (Toorii's)Voor je bij de hoofd shrine komt heb je aan je linker hand waar je jekunt wassen. Met een schepje haal je water en gooit over je linker hand en daarna het zelfde over je rechter hand. Dan doe je weer wat water in je linker hand en spoel daarmee je mond om daarna weer je linker hand te spoelen.
In de Takeshita dori is een street waar ze zeggen dat je daar veel alternatievelingen ziet maar wij hebben alleen veel jongelui gezien.. In deze street heb je veel crepe kraampjes. Wij hebben ook zo'heerlijke crepe gegeten.
De Omoto-Sando is net de Champ Elyse Veel luxe merk winkels..
Shibuya is een Wijk in Tokyo. Hier heb je het grootste en drukste kruispunt Het is een drukke wijk met veel winkels.
Hier bevindt zich ook het stand beeld van Hatchiko.Dit is een hond die van een professor was. De prof. woonde bij het station.De professor stierf maar de hond bleef nog 10 jaar wachten bij het station op zijn baasje tot hij zelf stierf Ter nagedachtenis van de hond is voor hem een standbeeld opgericht.
In de wijk Rappongi staat een enorme toren genaamd Rappongi hill. Hier kun je naar boven een kijken over de stad. Een heel mooi gezicht. Er bevindt zich ook een museum..

De volgende dag vertrokken wij uit Tokyo. We gaan eerst een uitkijktoren kijken of je de Mount Futsji kunt zien, maar die was niet te zien. heel jammer. Toen verder naar e Wasabi boerderij. Hier zag je alleen hoe de wasabi groeide en wat je zoal van wasabi kon maken en drinken. na dit bezoek verder naar Matsumoto. Daar gingen we naar het Matsumoto - jo castle of wel crow castle vanwege de zwarte muren het kasteel heeft twaalf torens en heeft een mooi uitzicht over de bregen.
Het regnde de gehele weg naar het kasteel.
Na dit bezoek zijn we nog ergens gaan koffie drinken en daarna eten.
Morgen gaat onze grote koffer gelijk naar Kyoto Wij zelf gaan naar Takayama en moeten voor 1 nacht een kleine rugzak of iets dergelijks meenemen.