westelijk Amerika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu westelijk Amerika - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

westelijk Amerika

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

30 April 2017 | Verenigde Staten, Seattle

Verslag 1
28 april ’17
Vandaag vertrek naar Amerika te beginnen in Seattle.
Wij waren er 31/2 uur van te voren aanwezig. Door de drukte heb die tijd wel nodig. Overal staan rijen wachtende mensen. Voor Amerika heb je nog een extra ondervraging bij de douane en daar staan ook lange rijen mensen. Toen bij de gate aankwamen waren ze al bezig met stappen. Na een vlucht van 91/2 uur kwamen we aan in Seattle. Daar moest weer in de rij staan om door de douane ondervraagd te worden. Er was wat verwarring over je Esta. Was het je eerste keer in Amerika of ben je al eerder in Amerika geweest. Voor de 1e keer in rij 2 en de 2e keer in rij 1. Wij gingen naar rij1, daar moest je eerst met een computer en je paspoort vragen beantwoorden en je vingerafdrukken laten nemen en er wordt een foto van je gemaakt. Dan rolt er een papiertje uit en daar mee moest je langs een douanier die je dan vragen stelt wat je in Amerika komt doen enz. Ook hier moest je van alle vingers een afdruk laten maken en ook weer een foto. Gelukkig was deze man heel vriendelijk. Hij gaf ons zelfs nog tips die moesten gaan zien onder weg.
Zo nu nog de koffers en dan weg maar nee, nadat wij de koffers hadden verzameld, moesten onze koffers weer op een band om deze beneden weer op te halen. Nu konden we eindelijk met een busje naar het gebouw van de auto verhuurbedrijven. Daarna snel wat boodschappen halen want de meegenomen luiers waren op (voor Olivia). En we moesten ook wat eten voor haar halen.

29 april.
We waren alle vijf al om een uur of 1 in de nacht wakker en konden niet meer slapen. Gelukkig vielen we tegen de ochtend weer even in slaap. We hadden om afgesproken om 9 uur te ontbijten. Tegen tienen vertrokken we naar de Pike Market. Daar was het heel druk. Voor de Starbucks stond er een enorme rij en voor een bekende bakker die lekkere pasteitjes verkocht zowel zoet als hartig en die vers werden gemaakt. Op de markt werden er verschillende dingen verkocht van bloemen t/m kunst en verse groenten en fruit en verse vis. Ook kon je daar eten in kleine café restaurantjes.
Er is daar ook een straatje waar er allemaal kauwgom tegen de muur is geplakt met allerlei teksten.
In dat straatje hebben we ook geluncht in Pike Brewery café. Hierna zijn we naar het hotel terug gegaan waar Olivia nog even kan slapen.
Vanavond gaan we in de buurt even eten

• 02 Mei 2017 - 11:02

Fransje En Ron:

Hoi Sally en Hans,

Heel jammer van de regen, want de trip met de ferry is mooi, weten wij uit ervaring.
    Tip: een bezoek aan Boeing in Everett is zeer de moeite waard.

Veel plezier en mooi weer,
    groet van Fransje en Ron