westelijk Amerika - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu westelijk Amerika - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Sally Keijzer - WaarBenJij.nu

westelijk Amerika

Door: sally keijzer

Blijf op de hoogte en volg Sally

31 Mei 2017 | Verenigde Staten, Durango

Dag 28 25 mei
Hurricane is onze bestemming. Onderweg bij mooie view gestopt. Cathedral Gorge. Mooie rots partijen door erosie ontstaan.

Dag 29 26 mei
Een dagje Zion N.P.
Met een shuttle bus vanuit een stadje voor het park naar het park. Daar stap je over in de shuttle bus van het park die je naar de diverse stops brengt. Alles is goed geregeld beter dan in Yosemite. Het is een mooi park met veel grillige rotspartijen. Wij hebben een wandeling langs de rivier gemaakt. Aan het eind moet je de rivier oversteken om bij een waterval te komen. Wij hebben dat niet gedaan. je kon hier voor speciale beschermkleding huren. Er waren mensen die niet die bescherming hadden en toch naar de overkant gingen.
Een andere trail was de Emerald Pools. Het was een beetje klimmen. Er zijn 3 pools (Lower pool, Middle Pool en Upper pool). Ik ben alleen tot de Middle pool gegaan. Hans is naar de Upper pool gegaan.

dag 30 27 mei
Gereden naar Page. Een plaatsje met veel toeristen. Van daar kan je diverse attractie bezoeken. Het was dat weekend ook Memorial day. veel Amerikanen hadden vrij.

Dag 31 28 mei.
Vandaag naar The North Rim van the Grand Canyon geweest.
In Jacob Lake even gestopt.
Bij de ingang van het park stond er een file. Wij hebben daar bijna een uur gestaan. eindelijk kreeg de ranger hulp van andere rangers. Alle mensen met een pasje mochten door rijden. Alleen als je nog de toegang moest betalen duurde het voor hen nog lang.
The North Rim was mooi. Er waren mooie views. bepaalde punten had ik al vanaf de South Rim gezien. Een ranger stond op de Bright Angel view en kon ons wat vertellen over de canyon.

Dag 32 29 mei

In de ochtend naar The Horseshoe bend. een uitstekende platte rots omringd door water. Een mooi gezicht.
Hierna naar de Glen Canyon dam met een mooie brug.
Inchecken in een ander hotel in page vanwege onze tour nar Antelope canyon.
In de namiddag naar de Antelope canyon. Eerst met een busje naar de Canyon. Het was wel zand happen omdat het busje door een zandgebied moest rijden om de ingang van de Canyon te bereiken.
Het ws de moeite waard. Prachtige rots partijen. Onze gids hielp met het maken van de foto's.

dag 33 30 mei
Rijden naar Durango. Het was ruim 400km.
Onderweg gestopt op een punt waar 4 staten bij elkaar komen. Utah, Arizona, New Mexico en Colorado.
Durango is een leuk stadje. Soms gebouwen in oude stijl. Veel restaurantjes, een station met stoom treinen.